game disgn



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

video paper prototype 

Luister naar de presentatie van de andere groep. Geef feedback aan de hand van onderstaand formulier. Probeer met de groep die presenteert mee te denken. Wat kunnen zij nog doen om hun spel te verbeteren?
Namen Beoordelaars Naam 1: Philippe Naam 2: Ranec Naam 3: Lorenzo
Namen groep presentatie Naam 1: Sven Naam 2: Joshua Naam 3: David




Vraag 1 Wat zijn de belangrijkste ‘game mechanics’ van het spel?  
Rennen, springen, sliden en schieten
Vraag 2 Geef feedback per ‘formal element’
1.Players Geef aan of je nog andere mogelijkheden ziet voor het aantal spelers of andere vormen van (samen)spelen binnen dit concept.

Dat je tegenstander de vijanden spelen door te schieten en te springen.
2.Objectives Wat zijn de objectives van dit spel? Zijn ze interessant? Waarom maken ze het spel boeiend? Welke objectives zou jij toevoegen of weglaten? Waarom?  

Diamanten verzamelen om rijk te worden in het heden. Het geeft je een gevoel van voldoening als je doel bereikt.
3.Procedures Welke procedures kent dit spel? Hoe start je het spel, welke opties heb je? Kan de speler bepaalde bijzondere acties ondernemen? Waarom?  

Door op start te drukken
Door op 'play' te drukken in het hoofdmenu. Als de energy-balk vol zit kan je hem activeren en kan je terug tot leven komen. Je kan in de store verschillende upgrades kopen die je kan activeren door makkelijker door de levels heen te komen.
4 .Rules Welke regels kent dit spel? Wat doen de regels voor de speler? Beperken ze te veel of geven ze te veel vrijheid? Welke regels zou je toevoegen of verwijderen? Waarom?  

Je hebt geen vrijheid alleen op verticale level kan je omhoog of omlaag. Nee het is een Runner game dus meer vrijheid hoef je niet te hebben.
5.Resources Welke resources kent dit spel? Hoe verkrijg je ze? Passen de resources binnen het spel? Wat gebeurt er als ze op zijn?  Kun je nog andere resources bedenken? Waarom? 

Coins, Energy Wapens en Ammo. Alle resources komen uit dode vijanden.
Zonder coins kan je niks kopen. Zonder energy kan je niet respawnen. Zonder wapens of ammo kan je niet schieten.
6.Conflict Wat zijn de centrale conflicten in het spel? Welke opties heeft de speler om het conflict op te lossen? Zie jij nog andere mogelijkheden tot conflict of oplossing? Waarom?  

Het conflict zijn de vijanden die je proberen dood te maken. Je kan dit conflict tegen houden door hun dood te maken. Je kan ze zelf ook ontwijken door over ze heen te springen. Misschien zouden ze nog een speciale power erin kunnen stoppen waarbij je een enemy kan laten verdwijnen.
7.Boundaries Welke begrenzingen kent dit spel? Hoe wordt mijn voortgang in het spel geleid? Zijn er levels/gebieden waar ik in het spel in het begin nog niet heen kan en later wel? Passen deze grenzen binnen het spel? Zijn er grenzen die jij anders zou maken of introduceren? Waarom?  

Je kan alleen naar rechts rennen, je kan steeds nieuwe gebieden/vijanden/wapens ontdekken hoe verder je komt. Als je terug naar een gebied wilt gaan zou je de game opnieuw moeten beginnen. De regels in de game zijn vrij duidelijk en ik zou er zelf niks aan veranderen omdat het anders te hectisch wordt.

8. Outcome Wat zijn de diverse uitkomsten van het spel? Kun je winnen of verliezen? Kan de uitkomst verschillen per speler? Heb je nog ideeën voor een ander uitkomst? Welke? 

De game is meer een never-ending-run, maar er bestaat een einde dat je kan halen maar is vrijwel onmogelijk. Ik denk dat de meeste mensen gewoon willen survivalen. Ze zouden een tweede einde kunnen maken als je eerder doodgaat dan het einde zelf dat er een bepaalde cut-scene opkomt.




video kaartspel





8 elements gamedisgn kaartspel

1 Players
Er zijn 2 spelers met allebei een stapel kaarten

2 Objectives
de speler kan kiezen welke kaart hij oplegt, elke beurt mag je 1 kaart opleggen

3 procedures
de spelers moeten tegelijk allebei 1 kaart op gooien bij het opgooien van je kaart weet je nog niet welke kaart je tegenstander op gooit en zo weet je dus niet wie er gaat winnen tot je gecontroleerd heb welke kaarten je tegenstander heeft opgelegd

4 rules
de regels zijn heel simpel, je moet elke beurt een kaart opgooien naar keuze, als jou kaart van de tegenstander zijn kaart heeft gewonnen dan moet je hem open aan de rechter kant van het speelveld leggen op je overlevende stapel, als je kaart van de tegenstander zijn kaart heeft verloren dan moet je je kaart onderste boven aan de linker kant van het speelveld leggen. Als je allebei al je kaarten kwijt bent dan tel je de kaarten die overleeft hebben en de tegenstander doet het zelfde, wie de meeste overlevende kaarten heeft die heeft gewonnen.

5 Recources
De recources zijn alle verschillende kaarten in ieder zijn stapel

6 Conflict
Het conflict is dat je niet goed weet welke kaart je tegenstander neer kan gaan leggen en dus moet je een beetje tactisch na denken om zo veel mogelijk rondes te overwinnen

7 Boundaries
De boundaries zijn dat je geen kaarten mag pakken van de overlevende stapel of van de dode stapel, dat je maar 1 kaart per beurt mag opleggen en de spelers moeten tegelijk de kaarten op tafel leggen

8 Outcome

De outcome van het spel is dat de ene meer potjes heeft gewonnen dan de andere en daarom de uiteindelijke winnaar is van het hele spel 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten